Internettet har forandret måden vi lever på og man skal være hurtig til at hoppe med på den seneste trend, hvis man skal være med på beatet.
Online marketing er ligeledes foranderlig og det gælder om at være opdateret, men samtidig er der en række basic online marketing skills, der skal være på plads.
Lad os se nærmere på tre områder af online marketing, hvor du i 2022 skal have basics på plads.
Social media annoncering
Sociale medier brager derudaf. Du har måske opdaget, at der en anti-Facebook trend blandt de unge og måske tænker du, at sociale medier ikke længer er et sted at lægge annonekroner?
Forkert. Facebook er muligvis mindre populær blandt unge, når de selv skal sige det, men det betyder ikke, at Facebook ads er mindre relevante i 2022.
Derudover skal du måske tænke anderledes. TikTok brager frem og er et af de mest populære sociale medier.
Overvej om du går glip af kunder ved at ignorere de seneste social media trends.
SEO
SEO (søgemaskineoptimering) er ikke ligeså sexet som social media ads. Med SEO kræver det nemlig et langt, sejt træk før man får succes.
Mange ser på organisk trafik på Google som en gratis ting, men sandheden er, at SEO koster penge:
– gode tekster koster penge
– en hurtig hjemmeside koster
– links koster penge
Du kommer ikke udenom, at SEO koster penge, men når basics er på plads, så har du til gengæld også en kanal, hvor du får den forjættede gratis trafik.
Læs mere om SEO i 2022 på SEOkris.dk.
Nyhedsbreve
Nyhedsbreve er igen ikke en særligt sexet kanal for det kræver, at man har nyhedsbrevstilmeldinger.
‘Pengene er i listen’ får man ofte fortalt og det kan være rigtigt.
Hvis du ikke allerede har en strategi for at få flere nyhedsbrevstilmeldinger bør du gå igang med det samme.