3 ting du nemt kan implementere på din Prestashop for at øge CTR
Hvis du har en hjemmeside eller webshop, så ved du hvor vigtigt det er, at du har gode placeringer i Google og får mest ud af dem.
Ved at forbedre din CTR kan du få mere ud af dine placeringer, da CTR er et udtryk for, hvor mange der ser din hjemmeside i søgemaskine og derefter trykker ind på din hjemmeside.
Yderligere så er CTR en faktor i Google’s søgemaskine og google belønner de hjemmesider der har en god CTR.
Brug tegn og/eller tal
Når du udfylder dine site titel og beskrivelse, så kan du med fordel tilføje tegn og/eller tegn, der hjælper med, at få din hjemmeside til at skille sig ud blandt konkurrenterne.
Mange bruger årstal, rabat eller spar mv. til at få tal og tegn med i deres titel og beskrivelse.
Her er et par eksempler på hvordan man kan bruge tal og tegn:
- Køb en massagepistol ⇒ Bedst i test 2021
- Spar op til 40% op din massagepistol her✓
- Audi leasing 2021 – Få 4 vinterdæk med i leasingaftalen
Brug USP’er og triggers der opfordre brugere til at klikke på din hjemmeside
Når du skriver titels og beskrivelse til dine sider, produkter, osv. så kan du med fordel implementere nogle triggers.
Her er tre eksempler på gode triggers:
- Køb
- Bestil
- Læs mere
Du bør også bruge nogle USP’er, som har til formål at fortælle dine besøgende, hvorfor de skal vælge din hjemmeside fremfor andre.
Her er tre eksempler på gode USP’er:
- Hurtig levering
- God kundeservice
- Gratis fragt
Brug Rich Snippets
Et nyere fænomen indenfor SEO er Rich Snippets også kaldet Struktureret data, som har til hensigt, at hjælpe søgemaskinerne med at forstå dit indhold.
Med struktureret data, kan du tilføje kundeanmeldelser, opskrifter, billeder, produktinformationer og meget mere.
Hvis du bruger struktureret data, så vil Google belønne din indsats ved at indsætte dem i dine søgeresultater.
Og ved at Google lige pludselig viser produktinformationer eller kundeanmeldelser, så vil du opleve, at din CTR vil stige, og flere klikker ind på din hjemmeside, da den skiller sig ud i søgemaskinen med struktureret data.