3 Konkrete Tips til at øge konveteringsraten i din webshop

Jeg har brugt lidt tid på at samle en række skarpe konverteringstips, og dem vil jeg naturligvis gerne dele med dig. Du får alle tipsene helt gratis, og det første kommer her. De næste tips kan du få ved at udfylde boksen til venstre, så kommer der 1 tip mere med det samme, og derefter 1 om ugen i 6 uger.

[feat_text title=”Konverteringstips nr 1 – Er varen landet i kurven?” icon=”screen” href=””]Når kunderne lægger noget i kurven, så vil de gerne være sikre på, at det rent faktisk lander i kurven, derfor skal de enden nemt kunne finde kurven på siden, eller sendes direkte til kurven når de lægger noget i den. Under alle omstændigheder skal der tydeligt gøres opmærksom på, at de har lagt et produkt i kurven.

Det er en god ide at placere kurven i webshoppens header og så i højre side. Tests viser nemlig, at det er her folk kigger efter den, ydermere så har langt de fleste webshops i dag placeret den der. Pointen med det er, at det giver god mening at følge normen fordi brugerne tager deres adfærd med rundt på nettet. Så hvis fru. Jensen er vant til at kurven ligger oppe i højre hjørne på alle de hjemmesider du handler på, så leder hun også efter den der i din webshop.[/feat_text][feat_text title=”Konverteringstips nr 2 – Loadtider” icon=”screen” href=””]Hjemmesiden loadtider har stor indvirkning på dine kunders lyst til at blive på websitet. Hvis siden loader langsomt øger du chancen for at de taber tålmodigheden og smutter uden at have købt noget. Hvis du oplever en langsom webshop så tag kontakt til din webhosting udbyder.[/feat_text][feat_text title=”Konverteringstips nr 3 – Check ud flowet” icon=”screen” href=””]Du kender det helt sikkert fra dig selv når du handler på nettet, hvis et check ud flow er besværligt så er det lige før man springer fra, eller man overvejer at finde produktet et andet sted. Prestashop er som standard født med et elendigt check ud flow.

Der findes forskellige moduler som gør det væsentlig bedre end standard check ud, men det er stadigvæk ikke helt optimalt. Her er der virkelig point at hente på konverteringsraten, så jeg anbefaler at man bruger meget energi på at optimere nemt op denne her del.

Fjern alt navigation, altså menuer ol. Fjern også sidebare og andre forstyrrende elementer – det er vigtigt at kunden ikke hopper videre på siden og “glemmer” at de var ved at købe.[/feat_text] 
Hvis du er i tvivl om hvor vidt du skal bruge din energi på at skabe mere trafik eller at konverteringsoptimere, så kan du prøve beregneren i kassen til højre, hvis du bare er mest til konkrete tips og ved at der er penge at tjene, så kan du få flere tips i kassen til venstre.

Vil du have flere gode tips? Tilmeld dig her så får du 1 tip om ugen i 7 uger.

Indtast dine tal i beregneren og se hvordan en 10% øget konverteringsrate hjælper din økonomi.

Årlig omsætning før:0 Kr.

Årlig omsætning efter:0 Kr.

 

Jeg håber du kan bruge dem til noget og, at jeg får muligheden for at følge det senere hen.

Ved tilmelding til konverteringstips accepterer du samtidigt at modtage nyhedsbreve fra prestatips.dk

1 tanke om “3 Konkrete Tips til at øge konveteringsraten i din webshop”

  1. Tak for en stribe gode råd, jeg har endnu ikke fået implementeret dem alle sammen, da jeg gerne vil teste et af afgang og nogen af dem tager alligevel også lidt tid at få implementeret – men når man sådan får dem i indbakken så giver de jo alligevel ret god mening.

Skriv et svar