Som erhvervsdrivende er det meget vigtigt at man gør sig nogle tanker om markedsføring, hvis man vil drive en succesfuld forretning. I en verden hvor konkurrencen er nådesløs, handler det om at gøre sin virksomhed konkurrencedygtig på alle parametre, også når det gælder produktpræsentationen.
Her får du en guide til, hvordan du som virksomhed kan styrke din virksomheds profil og påvirke omsætningen i en positiv retning.
Gør dig synlig online
I en verden hvor internettet har en enorm betydning for alt hvad vi foretager os, er det også vigtigt som virksomhed at gøre sig synlig online.
De fleste mennesker i den vestlige verden, uanset alder og tilhørsforhold, bruger som oftest internettet for at finde en given information de søger. Skal man købe nye sko, så kigger man på nettet for enten at købe skoene online via E-handel eller for at danne sig et overblik over hvilke produkter der findes.
E-handel er især blevet populært, og netop derfor er der mange fysiske butikker der også tilbyder kunderne en webshop, hvor de kan købe de samme varer.
Vil man gøre sig bemærkelsesværdig online, så er det essentielt at ens hjemmeside eller webshop er præsentabel og at produkterne samtidig tager sig godt ud. Det nytter ikke med halvsløve billeder af ellers gode produkter, da præsentationen har stor betydning for indtrykket.
En professionel produktfotograf kan bl.a. være med til at give din online markedsføringsstrategi et skub i den rigtige retning. Vælger du at investere i professionelle produktbilleder, så vil det uden tvivl booste din salgsrate.
Professionel hjælp giver god tal på bundlinjen
Måske har du de bedste intentioner med din virksomhed og en ambition der ikke er til at tage fejl af, men det betyder ikke at du også er mester i produktpræsentation og marketing.
Selvom det kan synes dyrt med professionel rådgivning eller en professionel fotograf, især for mindre virksomheder, så kan den slags investeringer give flere kunder i butikken og en bedre omsætning.
Vælger du eksempelvis en professionel fotograf som Triggerhappy, så får du en service, som du sjældent selv kan levere. En professionel fagperson har nemlig både det rette udstyr til at optimere produktet samt en relevant viden indenfor hvad der egentlig fungerer og hvad der ikke gør.
Den sum penge du giver for det enkelte billede kan i sidste ende ikke blot tjene sig ind, men faktisk højne den samlede interesse for din forretning.
En forældet webshop kan mærkes på omsætningen
Er der styr på de fristende produktbilleder, så er det vigtigt at de gode billeder matcher hele webshoppens opsætning.
Vi kender alle de out-datede webshops, hvor det grafiske udtryk er utilstrækkelig og designet forældet. Møder en besøgende på en hjemmeside et skuffende syn, så vil de hurtigt klikke væk fra siden uden at give selve produktet en chance.
Hjemmesiden eller webshoppen er således en aktiv del af produktet, og begge ting skal være i balance før at det tiltrækker den rette mængde kunder. Er webshoppen dårlig, så vil mange automatisk antage at produktet er tilsvarende, og det vil uden tvivl skræmme dem væk og over til konkurrenten.
Sørg for at webshoppen er nem at navigere i, at det grafiske udtryk matcher målgruppens præferencer og at der er en klar forklaring på hvilket produkt der sælges. På den måde kan man matche kundens søgeord og undgå frustration og skuffelser.
Det handler om at få de besøgende til at blive hængende og gå fra at være interessede og potentielle kunder til faktisk at blive betalende kunder. I den forbindelse skal man ikke undervurdere produktpræsentationen i sin markedsføring.
Gode billeder fanger, og mange vælger ofte at foretage en bestilling på baggrund af produktpræsentationen, så det er ganske vist et område man ikke bør spare på.