Når du arbejder med SEO, er der mange faktorer involveret i beslutningsprocessen. Især når du påbegynder et nyt projekt for en ny kunde eller en ny hjemmeside, har du brug for en rapport for at indlede samarbejdet.
Den rette rapport fungerer som en manual
En SEO-rapport giver dig tips og gode råd til optimering af det website, du arbejder med, og du kan basere optimeringsprocessen på de resultater der vises i rapporten. Derfor fungerer de rette rapporter som manualer, der giver en god indikation af omfanget af behovet for optimering.
Internt fokus før ekstern fokus
Rapporterne er især vigtige for at danne sig et overblik over mulige forbedringer der kan laves direkte på hjemmesiden. Der skal internt fokus på optimering af hjemmesiden før andre initiativer implementeres for den eksterne søgemaskineoptimering.
Bliv godt klædt på til SEO
SEO rapportering er et ideelt udgangspunkt, når du ønsker at optimere din hjemmeside. Siden den kan fungere som en vejledende manual med forklaringer, værktøjer og metoder, bliver du godt klædt på til arbejdet med SEO. Der er tit oversigter og begreber og udtryk, samt forklaringer på resultaterne der præsenteres.
Ny viden
Rapporter er derfor meget vigtige, fordi du får afgørende og unik viden præsenteret i den relevante kontekst. Det giver dig den rette indsigt til at kunne handle og forbedre dine resultater på lang sigt, selvom indhold og omfang kan variere alt efter hvilket projekt, du arbejder på.
Hvem bør skaffe en SEO-rapport?
Vi mener at alle, der ejer en hjemmeside, bør se SEO-rapporter som oplagt hjælp og vejledning til at holde deres SEO ved lige. Det giver et godt udgangspunkt for fremtidig optimering og muligheder internt. Din tilstedeværelse online bliver helt tydelig for dig, når den præsenteres i en rapport. Hvis du er nysgerrig, er en SEO-rapport det rette for dig.
Hvad SEO-rapporterne bør indeholde
Det, som gør rapporterne vigtige, er deres indhold. Med det rette indhold er du på rette vej til at opnå konverterende topplaceringer. Selvom rapporterne vil variere i omfang og indhold, vil de fleste skulle indeholde:
- Interne forslag til optimering ved hjælp af værktøjer som on-page analyser eller søgeordsgrupper.
- Grundig gennemgang af de brugte begreber, metoder og værktøj, så det er nemt at forstå og begynde. På denne måde kan alle begynde optimeringen, selv uden dybdegående indsigt i emnet.
- Backlinkanalyser og generel indsigt i netværket af links bag hjemmesiden kan bruges i konjunktion med data fra søgemaskiner, hvilket giver flere mulige søgeord at bruge i fremtiden.