Vil du gerne have din Prestashop til at give de besøgende en meget bedre oplevelse end de webshops, som du konkurrerer med? Så har vi fundet et par guldtricks, som både hjælper dig med at skille dig ud fra konkurrenterne, og skaber flere salg. Læs med her, og scor kunderne for næsen af konkurrenterne.
Det er ikke nemt at skille sig ud, og give de besøgende en mere unik oplevelse, end de kan få på andre webshops, der sælger det samme som dig.
I hvert fald ikke, hvis du ikke tænker ud af boksen, og gør tingene på en anden måde.
F.eks. ved at implementere en levende sælger i dine kategoritekster, og give dem mulighed for at sanse varerne i dine produkttekster.
Brug kategoriteksterne til at betjene dine kunder
Det bedste ved at handle i en fysisk butik, er muligheden for at få kyndig rådgivning og vejledning af en ekspedient, som ved en masse om de sko, hvidevarer eller hvad det nu er, du skal købe.
Den oplevelse kan du give de besøgende på din webshop med kategoriteksterne.
På mange webshops bliver kategoriteksterne udelukkende brugt til at ”skabe synlighed i søgeresultaterne”. Det giver en tung og oftest intetsigende SEO-tekst, som egentlig nok er skrevet mere for Googles end de besøgendes skyld.
Men hvorfor ikke give de besøgende en bedre oplevelse med en kategoritekst, der rent faktisk skaber værdi, og guider dem til at vælge det rigtige produkt inden for kategorien?
Din kategoritekst er din ekspedient i webshoppen
Det er en tekst, der virker på samme måde som ekspedienten i den fysiske butik. Den tager de besøgende derfra hvor de er med deres problemer, behov og ønsker, når de lander på kategorisiden, og til at få lagt det produkt i indkøbskurven, der passer bedst til netop dem.
I kategoriteksten kan du øse af den store viden, I har om de produkter, som I sælger. Det skaber større tillid, større troværdighed og holder de besøgende længere på siden.
Dermed skaber du bedre resultater både for salget på webshoppen og placeringerne i søgeresultaterne.
Skrive produkttekster, som får folk til at sanse varerne
Den allerstørste forskel på en butik og en webshop er, at i den fysiske butik kan du mærke på og dufte til varerne.
Det kan du ikke på en webshop!
Derfor er du nødt til at medtage, hvordan de enkelte produkter føles, dufter eller lyder, når du skriver produkttekster.
Ved at beskrive de sansemæssige indtryk som et produkt giver kunderne, gør du produktet mere virkeligt. For det folk kan se og fornemme for dere indre øje, når de læser om det, kan de bedre forstå.
Selvfølgelig er det ikke alle sanseindtryk, der er lige vigtige at få beskrevet. F.eks. smager du nok ikke på dine sko.
Men hvad så, hvis produktet f.eks. lugter kraftigt 😖 eller direkte dårligt?
Så kan det være en ide at nævne det, så folk er klar over det. Fortæller du samtidig, at lugten f.eks. forsvinder efter første brug eller første vask, slipper du også for at få en masse klager eller produkter retur, fordi det du har solgt folk lugter kraftigt, når de åbner pakken.
Samtidig får du også mindsket folks mistro mod det, du skriver om produktet. For en produkttekst virker altid mere troværdig, hvis den nævner mindst en ulempe ved det produkt, som den skal sælge.
Bruger du de her to tips, når du skriver produkt- og kategoritekster til din PrestaShop, er der meget større chance for, at de besøgende føler, du giver dem en lige så god oplevelse, som hvis de handlede i en fysisk butik.