Hvis du lige har startet en virksomhed, eller du overvejer at udvide en virksomhed, der fungerer på et lille plan, så kan du med fordel undersøge, hvilke hjælpemidler, der er relevante at investere i for dig.
Et af de hjælpemidler, som du med fordel kan kigge nærmere på, er marketing ressource management – hvad det er, og hvorfor det kan være en fordel for dig at investere i dette, det kan du læse meget mere om lige her.
Hvad er marketing ressource management?
Marketing ressource management er en serie af processor og metoder, der er beregnet til at forbedre en virksomheds evne til at organisere og optimere deres marketing- og kommunikationsressourcer både internt og eksternt for virksomheden.
Ved at investere i en Encore software vil du blive tilbudt hjælp i form af planlægning og budgettering af marketing og kommunikationskampagner og projekter lige så vel som hjælp til planlægning og udvikling af projekter og deres indhold. Du vil også kunne få hjælp til at centralisere og håndtere indhold og ressourcer, produktion og administration af din virksomheds indhold, billeder og kampagner samt mål, analyser og optimering af marketing- og kommunikationsressourcer.
Det er altså en ordentlig mundfuld, som du lige pludselig kan spare en masse tid ved ikke at sætte dig ind i – og i forretningsverden er tid lig med penge, hvorfor det altså snildt kan betale sig at betale andre for det hårde arbejde – eller lige i det her tilfælde – at betale en maskine for det. Marketing ressource management er nemlig en software tilføjelse, der hjælper dig med ovenstående, uden at du skal hyre en ekstra mand.
Fordele ved at implementere marketing ressource management i din virksomhed
Den åbenlyse fordel er selvfølgelig, at brugen af en marketing ressource management software vil spare dig en masse tid.
Som sagt er tid penge, men du vil faktisk også kunne spare penge i den bogstavelige forstand ved brug af en marketing ressource management software. Og de store besparelser vil særligt finde sted på bundlinjen af din virksomhed.
Det gør også godkendelsesprocessen nemmere. I gamle dage tog det lang tid at få en godkendelse til sin reklame eller kampagne, men hvis du bruger marketing ressource management, vil du kunne sende dine filer rundt til samtlige, der er involverede i processen på samme tid, hvorfor det altså kan gå en hel del hurtigere – og risikoen for at miste materialet er også betydeligt mindre.
Derudover vil arbejdsmiljøet i det hele taget blive mere produktivt. Det er svært at have et velfungerende marketingsteam, hvis ikke alle medarbejderne er fuldstændigt opdaterede i forhold til de forskellige retningslinjer – og når disse opdateres løbende, så er det ikke nemt at sikre dette. Dog kan denne problematik undgås med et marketing ressource management, da alle parter kontinuerligt holdes ajourførte, og al tvivl kan forsvinde i løbet af ingen tid, da retningslinjerne altid er tilgængelige digitalt.