Derfor er det vigtigt at have en digital tilstedeværelse som brand

Der er utallige grunde til, hvorfor man som virksomhed bør prioritere at være til stede online, når det omhandler markedsføring. 

 

Danskerne bruger i gennemsnit 3,5 time om dagen på diverse sociale medier, og aldrig har vi set så lidt fjernsyn som nu. Det er blot to ud af mange gode grunde til, hvorfor man bør have sociale platforme med i sit digitale marketing mix. Hvis du spørger mig, er den vigtigste grund af alle, at vi ved online markedsføring kan måle effekten af indsatsen sammenlignet med eksempelvis outdoor reklamer eller TV-spots. 

 

Men hvilke sociale platforme er relevante at bruge i sit digitale marketing mix?

 

Først og fremmest er det selvfølgelig altafgørende, at man som virksomhed finder ud af sine KPI’er (Key Performance Indicator), der fungerer som en rettesnor for, om man når de mål, man har sat.

 

Hvis man eksempelvis er en klassisk e-commerce virksomhed og gerne vil øge omsætningen, så vil det være oplagt, at man vurderer performance alt efter, hvor mange køb man opnår i sin digitale marketing indsats. Her vil det være en god idé at tænke eksempelvis Meta ind i sit mix, fordi man har mulighed for at ramme en stor del af den danske befolkning. En måling fra 2021 viser nemlig, at 70% af danskerne mellem 16-89 år har en aktiv profil på Facebook, og man vil derfor have et rigtigt udgangspunkt for sin annoncering, hvis man bruger Facebook som forsøg på at øge konverteringsraten på hjemmesiden.

 

Men hvad så hvis man som virksomhed har et mål om at øge kenskabsgraden til brandet og generelt er mere interesseret i af afrapportere på de mere bløde KPI’er?

 

Bare rolig… Vi har svaret til dig. Der er nemlig en ny spiller på markedet, som har indtaget Danmark med storm – nemlig TikTok.

 

TikTok er uden tvivl kommet for at blive, og det vi ser vi blandt andet ved det stigende antal af brugere over hele verden og også i Danmark.

 

TikTok er mere end blot et medie, hvor man lægger dansevideoer op – det er en genial platform at være til stede på, hvis man ønsker brugernes opmærksomhed. Undersøgelser viser nemlig, at brugerne i langt højere grad engagerer sig med indholdet på TikTok sammenlignet med andre platforme.

 

Derudover bruger danskerne i gennemsnit 90 minutter om dagen på appen, og man vil derfor virkelig få value for money, hvis man som virksomhed ønsker at øge brandkendskabet blandt målgruppen, da du vil have deres fulde opmærksomhed.

 

Måske du sidder tilbage med en følelse af, at du gerne vil blive klogere på TikTok, og her kommer vi dig til undsætning. Du kan nemlig finde flere informationer om platformen lige her: https://www.tiktok-marketing.dk/

Skriv et svar