Få mere søgemaskine værdi ud af dine kategoribeskrivelser

Her kommer endnu et tip til en klassisk prestashop SEO faldgruppe. Det gælder om at udnytte sine kategoribeskrivelser 100% optimalt, og udover at man selvfølgelig skal sørge for at få puttet sine søgeord ind i den dem, så er der lige en ting mere man bør overveje. Den store mangel er at det skal være brødtekst altså omsluttet af

tags.

Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke ved hvor meget værdi der ligger i det, men hvis man bare kan få 1 point, jamen så er man 1 point tættere på at nå sine mål.

I koden ser det sådan her ud før: (i themes/dit_theme/category.tpl)

{if $category->description}
    
{$category->description}
{/if}

Og Efter:

{if $category->description}
    

{$category->description}

{/if}

Jeg håber at i får lidt ud af det lille tip 🙂

Opdatering: Efter jeg har implementeret denne her mindre ændring så har jeg vundet rigtigt mange pladser i søgemaskinerne på en del ord, om det er et tilfælde at jeg har implementeret det samtidigt med at google har udført en opdatering det ved jeg ikke. Igår lavede jeg så endnu en opdatering hvor jeg rettede nogen andre tags (Der kommer en artikel om det den 20/10-11), her til morgen kan jeg så konstarere at jeg har vundet endnu flere pladser hos google.

Alt i alt vil jeg tro at jeg har brugt 20-25 min. på at implementere de to opdateringer, og hvis det vitterligt er dem der har givet mig bedre pladseringer, så er det ihvertfald de 20-25 min værd! (samlet tror jeg at jeg har vundet 40-50 pladser, spredt over alle søgeord jeg checker, på de to opdateringer)

Læs også min artikel om hvordan man på få min kan styrke sit primære søgeord på forsiden

8 tanker om “Få mere søgemaskine værdi ud af dine kategoribeskrivelser”

    1. Hej Napz.

      I stedet for at lave den ændring der, så vil jeg anbefale dig at gøre sådan her i stedet for.
      Åben dit themes header.tpl
      find:

      Erstat med:

      På den måde får du alle de sorteret sider ud af indexet i google og undgår på den måde dobbelt indhold.

  1. Hej Timpet,

    kan du forklare om

    1. http://www.prestashop.com/forums/topic/53186-how-to-cut-down-on-some-dublicate-content-at-categories/

    tjener samme formål som

    2. https://www.prestatips.dk/seo-og-prestashop/sadan-reducere-du-dobbelt-indhold/

    Som jeg læser det, forhindrer løsning 1 duplicate indhold på kategorisider, mens løsning 2 forhindrer duplicate content ved brug af de forskellige sorteringsvisninger. Er det korrekt forstået?

    Og tak for nogle gode tips:)

    1. Hej Lars.

      Forskellen er til at føle på. Nr 1. fjerner kategoribeskrivelsen fra side 1, 2, 3 osv i kategorierne imens nr 2 sørger for at sorteringerne ikke kommer med i index. Den optimale løsning er faktisk at kombinere de to muligheder. Grunden til at jeg gerne vil have side 1, 2, 3 osv. med i index og ikke sorterings mulighederne er at side 2 ikke er magen til side 1 og 3, men hvis man sortere efter pris så kan siden godt blive magen til fx side 1. Men hvis man vil have side 1, 2, 3 med i google index, så bør man fjerne kategoribeskrivelsen og det gør man med det forum indlæg jeg har lavet i punkt 1. 🙂

      Jeg opdatere lige indlæget med forum’ets konklussion så man ikke skal flere steder hen for at få den optimale løsning 🙂

      Tim

Skriv et svar