Skab din drømmewebshop med Prestashop

Når du overvejer at udvikle og åbne din egen webshop, er valget af e-handelsplatform afgørende for din succes. Prestashop er et open source CMS, der er udviklet med fokus på netop e-handel og webshops. Derfor er Prestashop også blevet et af de populære og brugervenlige handelsplatforme på markedet.

Prestashops popularitet skyldes særligt dens fleksibilitet, brugervenlighed og stærke udviklerfællesskab. Der er mange fordele ved at vælge netop Prestashop som platform – det kan du læse mere om længere nede.

Prestashops brugervenlige grænseflade betyder, at du ikke behøver at være en teknisk ekspert for at oprette og administrere din webshop. Hvis du ikke selv er udvikler, kan det måske være en fordel at få en udvikler eller et webbureau til at få shoppen til at opsætte og designe webshoppen – og så kan du i stedet fokusere på administrationen og driften.

Fordele ved Prestashop

Der er som sagt mange fordele ved Prestashop. Som tidligere nævnt er Prestashop en fleksibel og brugervenlig løsning. Der er mange tilpasningsmuligheder, så du har mulighed for at ændre designet, funktionerne, layoutet m.v. På den måde kan du skabe en unik webshop, der skiller sig ud fra konkurrenterne.

Prestashop har et væld af gratis og betalte moduler og temaer, som netop giver dig mulighed for denne unikke tilpasning. Hvor temaerne skaber layoutet, giver de forskellige moduler mulighed for at udbygge webshoppens funktionalitet.

Som med mange andre open source CMS har Prestashop også et stort og aktivt bruger- og udviklerfællesskab. Det betyder, at det altid er muligt at finde hjælp og support, hvis man har en udfordring, man vil have løst. Derudover sikrer det også, at der løbende udgives opdateringer, som er med til at forbedre platformen og holde platformen sikker.

Endeligt er Prestashop også en SEO-venlig platform. Det er let for dig at arbejde med søgemaskineoptimering i Prestashop, så du kan forbedre synligheden af dine produkter i søgeresultaterne.

E-handelsstrategier

Fordi Prestashop er udviklet som en e-handelsplatform eller webshop CMS, understøtter Prestashop også forskellige e-handelsstrategier. Det kan eksempelvis være gennem multikanal-salg (multichannel), hvor dine produkter også sælges via andre markedspladser som fx Meta (Facebook/Instagram) m.v.

Derudover kan du arbejde aktivt med konverteringsoptimering på din webshop. Det hænger sammen med alle de muligheder, som Prestashop giver i forhold til temaer og moduler.

Prestashop giver også mulighed for at arbejde med personalisering i webshoppen. Personalisering kan bidrage til at forbedre kundeoplevelsen samt at øge konverteringsfrekvensen og -raten. Nogle af de måder, du kan arbejde med personalisering, er ved at opfordre brugerne til at oprette en konto og logge ind. På den måde kan du indsamle data om kundernes præferencer, tidligere køb og adfærd.

Denne viden kan du bruge til at tilpasse dit produktsortiment, lige som du har mulighed for at anbefale produkter baseret på tidligere køb eller produktvisninger. Det kan fx være gennem et modul, der viser ”relaterede produkter” eller ”andre købte også”. Du kan også bruge denne viden til at skabe personaliserede e-mailkampagner.

Skriv et svar