Her er et nemt tip til hvordan du kan styrke den interne linkbuilding. Din logo i toppen af siden er sikkert allerede et link til din forside, det er der ikke noget hokus pokus, og det er noget som snart de fleste ved er brugervenlighed på højt plan. Faktisk tror jeg de fleste brugere i dag forventer at man kan klikke på logoet og så komme til forsiden. Men nok om brugervenlighed i denne her omgang, og så til det brugbare tip om hvordan man styrker sit primære søgeord på forsiden.
Først lidt forståelse:
Når man laver et link fra et billede så fortæller man søgemaskinerne hvad der er på billedet med alt teksten, og vidst nok også idag med title teksten, det er altså den tekst der optræder der som bliver brugt som en slags anchor text af søgemaskinerne. Det skal vi udnytte i prestashop
Prestashop gør det at det pr. standard indsætter butikkensnavn som alt og title tekst for logoet i toppen af siden, normalt så står butikkens navn meget stærkt i søgemaskinerne så det er derfor ikke nødvendigt at lave intern linkbuilding hvor man bruger det som anchor text. Derimod kunne det være en fordel at bytte teksten ud med dit primære søgeord til forsiden.
Når du nu alligevel har kastet dig over SEO forbedringer af din shop så husk at læse mit indlæg om hvordan du kan optimere dine h1 og h2 tags
Hejsa.. Jeg ville lige lave denne ændring. Men hvilken fil ligger den stump kode..?
Fin artikel omkring intern linkbuilding som også er en vigtig del at gøre noget ud af, hvis man vil have bedre placeringer på nettet.
Jeg har selv intern linkbuilding i content på min side også, og jeg linker ikke kun til forsiden, men også til mine forskellige undersider. Siden skal være så nem at navigere rundt på for ens læsere som muligt. 🙂